A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад "Ліцей №1 селища Стрижавка Вінницького району Вінницької області"

Про підсумки роботи з розбудови внутрішньої системи якості освіти за напрямом «2022-2023 н.р.

Дата: 24.10.2023 11:55
Кількість переглядів: 139

 

СТРИЖАВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА

ВІДДІЛ ОСВІТИ, СІМ’Ї, МОЛОДІ, СПОРТУ, КУЛЬТУРИ ТА ТУРИЗМУ

Комунальний заклад «ЛІЦЕЙ №1 смт Стрижавка

ВІННИЦЬКОГО РАЙОНУ ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ»

Код ЄДРПОУ 26235551

НАКАЗ

31.05.2023                                      смт Стрижавка                                    №____-од

 

Про підсумки роботи з розбудови внутрішньої

системи якості освіти за напрямом «Система

оцінювання навчальних досягнень учнів»

у 2022-2023 н.р.

 

         Відповідно до річного плану роботи, наказу по закладу від 20.06.2023 року №182-од «Про  затвердження Програми моніторингових досліджень та Плану заходів із запровадження внутрішньої системи забезпечення якості освіти за напрямком «Система оцінювання здобувачів освіти» на 2022-2023н.р.» у травні 2023 року було підведено та проаналізовано підсумки роботи, виконання плану робочою групою із запровадження внутрішньої системи забезпечення якості освіти за напрямком «Система оцінювання навчальних досягнень учнів». Робоча група за цим напрямком була створена на початку поточного навчального року. До складу команди внутрішніх експертів увійшли: Комарчук Г.М., директор закладу; Київська Т.П., заступник директора школи з навчально-виховної роботи; Македонська Г.М., заступник директора школи з навчально-виховної роботи; Потьомко О.А., заступник директора з виховної роботи; Кучерук Н.О., практичний психолог закладу; Казьмірук Л.Д., соціальний педагог закладу; Ортинська С.Б., вчитель інформатики; Шаганенко А.В., керівник МО вчителів гуманітарного циклу; Благун А.М., керівник МО вчителів природничо-математичного циклу; Падюк С.В., керівник МО вчителів початкових класів.

У вересні 2022 року проведено засідання робочої групи, на якому розглянуті пропозиції та складено план роботи групи. Були проведені  навчання внутрішніх експертів щодо особливостей проведення самооцінювання внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти; проінформовані учасники освітнього процесу школи про проведення  у закладі самооцінювання та про терміни проведення усіх етапів самооцінювання. Командою внутрішніх експертів була підготовлена Програма моніторингових досліджень на 2022-2023 н.р. за напрямом «Система оцінювання здобувачів освіти».

Здобувачі освіти закладу протягом року отримували від педагогічних працівників інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень. На веб-сайті закладу відповідно до плану роботи оприлюднено критерії оцінювання навчальних досягнень учнів, затверджені Міністерством освіти і науки України та розміщено Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти закладу, до якого були внесені зміни, погоджені педагогічною радою від 14.09.2022р. протокол №1 та затверджені наказом по закладу від 14.09.2022р. № 173-од, метою якого є підвищення якості освітнього процесу. Оприлюднено також методичні рекомендації учителям щодо впровадження формувального оцінювання. У закладі на засіданнях методичних об’єднань учителів-предметників опрацьовано вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів, з урахуванням компетентнісного підходу; у навчальних кабінетах, у гугл класах в ході дистанційного навчання також оприлюднено критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень учнів.

Протягом року проводилися індивідуальні та групові консультації для вчителів з проблем впровадження формувального оцінювання.

За результатами анкетування учнів, яке було проведено в лютому 2023 року, встановлено, що 75 % учнів отримують інформацію від учителів про критерії, правила і процедуру оцінювання навчальних досягнень учнів. 65 % учнів вказали, що вчителі ще до початку оцінювання завжди пояснюють, за що учень може отримати ту чи іншу оцінку, а після оцінювання її обґрунтовують. 74 % учнів здійснюють самооцінювання результатів своєї роботи під час занять. Під час опитування учні відмітили, що зворотній зв'язок від учителів забезпечуються шляхом аргументації виставлених оцінок (81 %) і аналізу допущених помилок (84 %).

        На думку більшості опитаних, система оцінювання в закладі спрямована на формування відповідальності за результати свого навчання: 70 % учнів відповіли, що отримують заохочення до подальшого навчання, учителі вірять в них та постійно допомагають, 86 % учнів зазначили, що у закладі навчальні досягнення оцінюються з метою відстеження індивідуального прогресу кожного учня, визначення рівня знань, умінь та навичок. 78 % учнів вказали на справедливу та об’єктивну оцінку навчальних досягнень учителями закладу освіти.

      Більшість учителів оприлюднюють критерії оцінювання навчальних досягнень учнів на уроці. За результатами анкетування учнів з’ясовано, що вони відповідально ставляться до навчання, усвідомлюючи його важливість для подальшого життя; освітній заклад сприяє розвитку відповідальності здобувачів освіти. Більшість учнів упевнені, що вчителі переважно їх підтримують, вірять в їхні успіхи. Більш детальна інформація щодо висновків про якість освітньої діяльності, внутрішню систему забезпечення  якості освіти КЗ «Ліцей №1 смт Стрижавка» за результатами самооцінювання за напрямом «Система оцінювання здобувачів освіти» у 2022/2023 навчальному році міститься в додатку 1 до даного наказу.

        У закладі створено Перспективний план моніторингу освітнього процесу в рамках розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти на 2020-2025 роки, затверджений наказом від 24.06.2020 р. № 96, розділами якого є перспективний план стану викладання навчальних предметів та перспективний план моніторингу формування предметних та ключових компетентностей на уроках предметів інваріантної складової навчального плану, згідно з яким проводиться системний моніторинг рівня навчальних досягнень учнів з усіх предметів. У річному плані роботи закладу встановлено графік проведення моніторингових досліджень на навчальний рік, визначені відповідальні, є відмітка про виконання.

За результатами моніторингу в закладі видаються відповідні накази:

        

22.11.2022

№239-од

Про підсумки проведення внутрішнього тематичного моніторингу з адаптації здобувачів освіти 1-х класів до навчання в закладі

08.11.2022

№226-од

Про фронтальний моніторинг з дотримання вимог державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти з географії у 2022-2023н.р.

23.11.2022

№241-од

Про підсумки проведення внутрішнього тематичного моніторингу з адаптації здобувачів освіти 5-х класів до навчання в середній школі у 2022-2023н.р.

30.11.2022

№250-од

Про підсумки проведення внутрішнього тематичного моніторингу з адаптації здобувачів освіти 10-х класів до навчання в старшій школі у 2022-2023н.р.

29.11.2022

№248-од

Про підсумки фронтального моніторингу реалізації Концепції «Нова українська школа» у 1-х класах у 2022-2023н.р.

29.11.2022

№249-од

Про  підсумки тематичного моніторингу освітнього процесу у 5-А класі, який навчається за Всеукраїнським НПП «Інтелект України», у 2022-2023н.р.

01.12.2022

№251-од

Про підсумки фронтального моніторингу стану викладання зарубіжної літератури

01.12.2022

№252-од

Про моніторинг формування інформаційно-цифрової компетентності на уроках учителів закладу

01.12.2022

№254-од

Про підсумки фронтального моніторингу стану викладання і рівень навчальних досягнень учнів з історії та громадянської освіти у 2022-2023н.р.

30.12.2022

№279-од

Про підсумки фронтального моніторингу стану викладання фізичної культури в 1-4-х класах та тематичного моніторингу «Ігрова та змагальна діяльність учнів початкової школі на уроках фізичної культури»

17.03.2023

№78-од

Про підсумки фронтального моніторингу «Формування соціальної та громадянської компетентностей на уроках учителів закладу»

17.03.2023

№79-од

Про підсумки фронтального моніторингу реалізації НПП «Інтелект України» в 6-8 класах закладу

17.03.2023

№80-од

Про підсумки фронтального моніторингу стану викладання курсів за вибором та факультативів

         У закладі проводяться адміністративні контрольні роботи в рамках атестації педагогічних працівників, моніторингу вивчення системи роботи вчителів, моніторингу стану викладання навчальних предметів. За результатами видається наказ по закладу та приймаються управлінські рішення.

30.12.2022

№277-од

 

Про підсумки моніторингу результативності контрольних робіт з навчальних предметів за І семестр  2022-2023н.р.

         Адміністрацією закладу, учителями-предметниками, класними керівниками постійно проводяться індивідуальні бесіди із учнями та їх батьками щодо підвищення результативності навчання. Більшість педагогів добирають домашнє завдання, спрямоване на оволодіння ключовими компетентностями, озвучують критерії його оцінювання. На засіданнях методичних об’єднань протягом року розглядається питання диференціації домашніх завдань, які дають учителі-предметники учням. 

Наприкінці І семестру та навчального року у закладі проводиться аналіз навчальних досягнень учнів у динаміці та порівнянні з минулим роком; підводяться підсумки моніторингових досліджень, запланованих на семестр та видаються відповідні накази:

11.01.2023

№13-од

 

Про результати моніторингу рівня навчальних досягнень учнів 5-11-х класів та  дотримання педагогами критеріїв оцінювання за підсумками І семестру 2022-2023н.р.

30.12.2022

№280-од

 

Про підсумки моніторингових досліджень освітньої діяльності за І семестр 2022-2023н.р.

 

         Питання розбудови внутрішньої системи якості освітньої діяльності та якості освіти закладу розглядаються на засіданнях педагогічних рад, приймаються відповідні управлінські рішення:

- протокол № 1 від 14.09.2022 р. «Про розбудову внутрішньої системи забезпечення якості освіти та проведення самооцінювання в закладі за напрямом «Система оцінювання здобувачів освіти» у 2022-2023 н.р..»;

- протокол № 12 від 11.01.2023 р. «Про систему оцінювання здобувачів освіти як важливу складову роботи закладу з розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти»,  «Про моніторинг результативності освітнього процесу в 5-11 класах та дотримання педагогами критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів за підсумками І семестру 2022/2023 н.р.»;

- протокол № 20 від 31.05.2023р. «Про моніторинг результативності освітнього процесу в 5-11 класах та дотримання педагогами критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів за підсумками 2022/2023 н.р.».

Питання якості рівня навчальних досягнень учнів розглядаються на нарадах при директорові:

  • протокол № 2 від 29.09.2022 р. «Про проведення в закладі внутрішкільного моніторингу з дотримання вимог Державного стандарту початкової, базової та повної загальної середньої освіти з навчальних предметів та окремих ланок виховної роботи у 2022-2023 н.р.»; «Про розбудову внутрішньої системи забезпечення якості освіти та проведення самооцінювання за напрямом «Система оцінювання здобувачів освіти» в закладі у 2022-2023 н.р.»;
  • протокол № 3 від 27.10.2022р. «Про проведення моніторингових досліджень в 2-11 класах у I  семестрі 2022-2023 н.р.»; «Про введення в дію  Програми моніторингових дослідження в системі ВСЗЯО з напрямку «Система оцінювання здобувачів освіти»;
  • протокол № 4 від 24.11.2022р. «Про фронтальний моніторинг з дотримання вимог державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти з географії  у 2022/2023 н.р.»;
  • протокол №5 від 10.12.2022р. «Про моніторинг формування інформаційно-цифрової компетентності на уроках учителів закладу»;
  • протокол №6 від 16.01.2023р. «Про результати моніторингу результативності рівня навчальних досягнень учнів 5-11 класів та дотримання педагогами критеріїв оцінювання за підсумками I семестру 2022-2023 н.р.»,  «Про підсумки моніторингових досліджень освітньої діяльності учнів 2-7-х класів у I семестрі 2022-2023 н.р.».

За підсумками 2022-2023 н.р. на високому рівні навчається 30 учнів 5-8 та 10-х класів, що становить 5%  від загальної кількості учнів в цих класах. Серед учнів 9-х класів (67 учнів) 9 здобувачів освіти отримали свідоцтва про базову загальну освіту з відзнакою (у минулому навчальному році свідоцтво з відзнакою отримала лише одна учениця). 5 учнів 11-х класів нагороджені срібною медаллю «За досягнення у навчанні» (у минулому навчальному році 2 учні були нагороджені золотою медаллю).

З огляду на вищезазначене, не дивлячись на змістовну роботу, яку проводила команда внутрішніх експертів з розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти за напрямом «Система оцінювання навчальних досягнень учнів», з даного питання є деякі недопрацювання.

Не прослідковується впровадження в освітню діяльність критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів, розроблені учителями-предметниками для кожного обов’язкового виду робіт. Особливої уваги і об’єктивності потребує організація оцінювання навчальних досягнень учнів під час дистанційного навчання.

У зв’язку з цим,

НАКАЗУЮ:

  1. Вважати підсумки роботи з розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладі за напрямом «Система оцінювання навчальних досягнень учнів» у 2022-2023 н.р. задовільними.
  2. Заступнику директора з навчально-виховної роботи Київській Т.П:

         2.1. Забезпечити розробку планування роботи у 2023-2024 н.р. з розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти за напрямком «Система оцінювання навчальних досягнень учнів», враховуючи недоліки, виявлені в ході самооцінювання.

 

         2.2. Підготувати та провести у червні 2023 року засідання педагогічної ради щодо підсумків роботи закладу з розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти за напрямом «Система оцінювання навчальних досягнень учнів».

         2.3. Оприлюднити на офіційному сайті школи результати самооцінювання за напрямом «Система оцінювання навчальних досягнень учнів» шляхом включення відповідного розділу до річного звіту керівника закладу до 10.06.2023 року.

          2.4. Включити критерії оцінювання до Освітньої програми закладу на 2023-2024 н.р.

  1. Керівникам методичних об’єднань закладу Шаганенко А.В., Благуну А.М., Падюк С.В. розглянути на засіданнях методичних спільнот питання щодо удосконалення системи оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з впровадженням елементів формувального оцінювання, формуванням позитивної мотивації та відповідального ставлення до навчання, оволодіння навиками самооцінювання та взаємооцінювання здобувачами освіти.
  2. Членам педагогічного колективу:

            4.1. Оцінювати діяльність учнів з обґрунтуванням виставлених оцінок та ознайомлювати з ними здобувачів освіти, батьків, аналіз допущених помилок, визначення шляхів покращення результатів навчання, заохочення для подальшого навчання; не допускати випадків виставлення оцінок без коментарів.

            4.2. Більш широко використовувати формувальне оцінювання, що допоможе відстежити та проаналізувати особистісний ріст учнів.

            4.3. Враховувати думку учнів при проєктуванні нових критеріїв оцінювання певних робіт.

            4.4. Розробляти (за необхідності) у 2023-2024 н.р. власні критерії оцінювання для кожного обов’язкового виду робіт.

            4.5. Звернути особливу увагу на організацію оцінювання навчальних досягнень учнів у 2023-2024 н.р. під час дистанційного навчання (за необхідністю).

5. Класним керівникам 5-11 класів:

             5.1.Запрошувати на батьківські збори вчителів-предметників для ознайомлення з специфікою викладання предмета та критеріїв його оцінювання, особливо це стосується 5-х класів.

             5.2.Систематично інформувати учнів та їхніх батьків про критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти, проводити роз’яснювальну роботу з цього питання; оприлюднювати критерії оцінювання навчальних досягнень учнів шляхом розміщення на інформаційних стендах в класних кабінетах, в гугл класах.

6. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи Київську Т.П.

 

Директор                                                                                  Галина КОМАРЧУК

 

З наказом ознайомлені:

_________    Т.П. Київська

_________    А.В. Шаганенко

_________    С.В. Падюк

_________    А.М. Благун

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора